UCHWAŁA nr 9/2018.
w sprawie przyjęcia regulaminu rozliczania kosztów zużycia wody
i odprowadzania ścieków
Właścicieli lokali tworzących Wspólnotę Mieszkaniową przy ul. Przemysłowej 4 b w Lipsku w podjęta poprzez głosowanie właścicieli lokali
§ 1
Działając na podstawie art. 23 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 roku (Dz. U z 2000 roku nr 80, poz. 903 z późn. zm.) o własności lokali właściciele lokalu postanawiają przyjąć niniejszy regulamin rozliczania kosztów zużycia wody i odprowadzania ścieków.
1. Terminy rozliczeń kosztów zużycia wody i odprowadzanie ścieków
1.1 Okresowe rozliczanie kosztów zużycia wody i odprowadzenia ścieków przeprowadza się w następujących okresach rozliczeniowych :
– za okres od 1 stycznia do 30 czerwca – w terminie do dnia 15 lipca tego roku,
– za okres od 1 lipca do 31 grudnia – w terminie do dnia 15 stycznia następnego roku.
1.2 Rozliczenie zużycia wody i odprowadzania ścieków przeprowadza się także każdorazowo w przypadku zmiany stawek cen za wodę i odprowadzanie ścieków stosowanych przez dostawcę wody – za okres liczony od daty ostatniego rozliczenia do dnia, w którym nastąpiła zmiana tych stawek.
2. Lokale opomiarowane, zasady rozliczeń.
2.1. Lokal opomiarowany – lokal mieszkalny, użytkowy lub inne pomieszczenie, w którym zamontowane są urządzenia pomiarowe ( wodomierze lokalowe – podliczniki) rejestrujące zużycie wody zimnej we wszystkich punktach czerpalnych występujących w lokalu.
2.2. Podstawę rozliczenia kosztów zużycia wody i odprowadzania ścieków w lokalach opomiarowanych stanowią wskazania zaplombowanych przez zarządcę wodomierzy indywidualnych zainstalowanych w lokalach.
2.3. Z czynności plombowania licznika sporządza się protokół odbioru, w którym należy wskazać nazwę urządzenia, jego numer fabryczny a także stan zużycia wody.
2.4 Właściciel lokalu opomiarownego ponosi koszt montażu, zakupu, wymiany, naprawy, konserwacji wodomierza, obowiązany jest także dokonywać jego legalizacji przed upływem terminu określonego w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 7 stycznia 2008 r. w sprawie prawnej kontroli metrologicznej przyrządów pomiarowych (Dz. U. Nr 5, poz. 29, z późn. zm.), tj. przed upływem pięciu lat od daty zamontowania.
2.5 Niewykonanie legalizacji wodomierza w terminie określonym w pkt. 2.2 niniejszego regulaminu spowoduje rozliczanie kosztów zużycia wody i odprowadzania ścieków na zasadach rozliczania lokali nieopomiarownych.
2.6. Właściciel lokalu opomiarowanego zobowiązany jest do ponoszenia opłat za zużytą wodę według stanu wynikającego z odczytów wodomierzy i według aktualnych cen ustalonych przez dostawcę wody, przestrzegania warunków technicznych montażu i eksploatacji wodomierza oraz zgłaszania zarządcy wszelkich uszkodzeń i nieprawidłowości związanych z funkcjonowaniem wodomierza i założonej plomby.
2.7. Odczyty wodomierzy dokonywane są przez zarządcę, w tym celu właściciel obowiązany jest zapewnić zarządcy dostęp do wodomierzy w terminach wskazanych w punkcie 1 niniejszego regulaminu. O terminach odczytów zarządca obowiązany jest powiadomić właścicieli z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem wywieszając ogłoszenie na klatce schodowej.
2.8. W przypadku braku odczytów wodomierzy, rozliczenie następuje na zasadach ustalonych jak dla lokali nieopomiarowanych.
3. Rozliczanie lokali nieopomiarowych
3.1 Za lokal nieopomiarowany uznaje się lokal, w którym nie zainstalowano wodomierzy lub przynajmniej jeden z nich nie posiada legalizacji, bądź został uszkodzony.
3.2 Zużycie wody w lokalach nieopomiarownych rozliczane jest proporcjonalnie do liczby osób zamieszkujących dany lokal przy zastosowaniu normy 3 m3 na osobę.
3.3 Za osobę zamieszkującą lokal uważą się każdą osobę, która faktycznie w nim przebywa stale co najmniej powyżej 1 miesiąca niezależnie od tego czy dopełniono obowiązku medlunkowego.
3.4 Wszelkie zmiany ilości osób zamieszujących lokal zgłoszone Zarządcy, będą uwzględniane od 1-go dnia następnego miesiąca po dokonaniu takiego zgłoszenia.
4. Zaliczki na wodę
4.1 Właściciele lokali wnoszą comiesięczne opłaty- zaliczki na koszty zużycia wody i odprowadzenia ścieków wg zasad określonych w regulaminie.
4.2. Różnice pomiędzy obciażeniami zaliczkowymi za wodę, ustalonymi na podstawie pierwszego odczytu wodomierza indywidualnego a obciążeniem wynikającym ze wskazań wodomierza indywidualnego na koniec roku rozliczeniowego, będą korygowane przez zarządcę w rozliczeniu za dany okres rozliczeniowy.
4.3. Okresowe rozliczenie kosztów odbywa się na podstawie faktur obciążeniowych
wystawionych przez dostawcę wody.
4.4. Zarządca obowiązany jest do zmiany zaliczki naliczanej właścicielowi w danym okresie rozliczeniowym w przypadku zmian zużycia wody w lokalu.
4.5 Do pierwszego naliczenia według wskazań wodomierza właściciel jest obowiązany regulować opłaty w dotychczasowej wysokości.
4.Rozliczanie kosztów zużycia wody w nieruchomości wspólnej oraz niedoboru.
4.1 Podstawą rozliczania zużycia wody przeznaczonej do celów związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej są wskazania wodomierza, w przypadku braku odczytów lub legalizacji wodomierza – zużycie ustala się stosownie do wielkości dotychczasowego zużycia w poprzednim okresie rozliczeniowym.
4.2 Koszt zużycia wody przeznaczonej do celów związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej rozliczany (podlewanie trawników , prace budowlano –remontowe i konserwacyjne w których niezbędne jest zużycie wody) jest na właścicieli stosownie do wielkości ich udziałów w tej nieruchomości.
4.3 W przypadku wystąpienia niedoboru pomiędzy stanem wynikającym z rozliczenia zużycia wody w lokalach położonych w nieruchomości (opomiarownych i) a stanem wynikającym z odczytu wodomierza głównego – powstałą różnicę rozlicza się pomiędzy właścicieli nieopomiarownych proporcjonalnie do ilości osób zamieszkujących
Zagłosuj na projekt
Musisz się zalogować, żeby oddać głos